søndag den 2. marts 2008

Anjas dag til Batu Caves

Idag ville vi gerne lidt forskellige ting, saa efter afgang fra hotellet delte vi os for at opleve lidt forskelligt.

Her er en beskrivelse af Anjas dag:
Jeg tog en bus ud til drypstenshulerne(Batu Caves) der ligger 13 km nord for Kuala Lumpur. Havde laest hvor bussen gik fra, saa det gik legende let. Kom ogsaa af cirka det rigtige sted og fik set hulerne. Der var en masse aber der ikke var bange for mennesker saa har taget mange mange billeder af dem :-) Efter at have set hulerne og alle de hinduistiske skulpturer der var (noget med at det er et meget helligt sted for hinduister) koebte jeg en Ginger Beer som de hele tiden drikker i Harry Potter boegerne. Det er en sodavand med ingefaer-smag, men paa den daarlige maade. Elsker ellers ingefaer. Saa med bussen tilbage mod byen, og af et andet sted, som var det helt rigtige :-) Meget stolt af mig selv. Kom dog til at gaa ind i deres national teater i stedet for national kunstmuseet, men saa fik jeg lige set den meget flotte bygning ogsaa.Kunstmuseet var ikke saa stort, men der var nogle flotte moderne malerier af malaysiske kunstnere.

Saa bus videre til Petrona Towers hvor vi var igaar. Derfra er der nemlig s-tog lige til vores omraade. Taenkte at jeg saa lige kunne smutte op paa 5. sal og spise lidt sushi til sen frokost og saa tage hjem. Tog dog ikke helt direkte hjem bagefter for ved vores s-togsstation laa der lige et stort marked, saa koebte et toerklaede, en pung og en mobiltelefon-beskytter + en cookie :-) Saa videre og efter et par skobutikker hjem paa hotellet. God dag!

Aftensmaden vi gik ud og spiste var dog ikke noget hit. Jeg havde stemt for at vi skulle have kinesisk, naar vi nu bor i China Town, men det minder paa ingen maade om det mad jeg har faaet i Beijing eller paa China House i Maribo. Oev. Nu sidder vi saa lige paa nettet og skal snart hjem og sove saa vi er klar til at tage til Cameron Highlands i morgen.

Ingen kommentarer: